vineri, 6 noiembrie 2009

Antoine si creta colorata – o poveste depre pictura


Am gasit la biblioteca S. Walter Stewart din East York o carte  despre pictorul Antoine Watteau “Watteau” by Iris Lauterbach.

Cateva lucruri pe care pe care le-am retinut din carte :
1.    Antoine desena mai ales cu creta in trei culori – rosie, neagra si alba.
2.    Antoine desena dessus de porte (panouri de usa) si panouri de perete – unele din acestea s-au pastrat in orasul lui natal, la Valenciennes.
3.    Cateva din tablourile lui reprezinta caracterul Mezzetin/Mezzetino din Commedia dell’Arte.

Frunzarind cartea, am inceput sa-i vad picturile intr-o noua lumina: minutiozitatea aproape obsesiva in stilul de scoala olandeza: frunze pictate la detalii infime si fundaluri cu fuioare de nori gri. 
O pasiune pentru nuante de burgundiu in tabloul « Cei patru ». Haine taiate dupa tipicul flamand. 

 Toate celelate detalii familiare pareau sa fie tot acolo, unde le stiam, spre usurarea mea.
Scenele iluminate de o lumina palida, lunara si serbarile galante (fêtes galantes) pareau sa fie la locul lor.
Toti pe care-i stiam plecau spre Cythera, insula greceasca considerata ca apartinand Afroditei, zeita dragostei.

Azi de dimineata, cand am pasit afara, in ploaie, trotuarul din fata casei mele, sclipea, acoperit de stropi de apa si de urme de creta rosie, neagra si alba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna