luni, 2 noiembrie 2009

Reteta


Dimineata pe la 9 :30 -10 la pas pe University Avenue, prin fata spitalelor din centru, intr-o lumina aurie de toamna, in plina magie a unei toamne tirzii.

Stindarde atarnate de stalpi flutura in boarea tomnatica.

Stindardele, extrem de reusite, sint reclamele pentru expozitia de arta “King Tut” la Art Gallery of Ontario (AGO) – o expozitie despre faraoni si Tutankhamon.

Partea principala a stindardului o constituie unul din sarcofagele lui Tutankhamon – auriu si un pic cam greoi in maniera de executie, dar fireste inestimabil ca valoare culturala.

Ma gandesc la toate artifactele care probabil au insotit acest sarcofag atat de impodobit si pe faraonul lui “in eternitate”. 

Mobile, miniaturi, vase canopice, etc. Toate ca sa ii tina de urat si sa-i reaminteasca de clipele senine ale vietii.

Din cativa pasi ajung in fata la 620 University Ave., un centru important de depistare a cancerului, si sub imperiul gandurilor sumbre inpirate de acest lacas, incep sa ma gandesc si eu la propriul meu sfarsit.

Ce-as vrea eu sa am cu mine, ca sa ma insoteasca, “acolo” ?
Ce obiecte de pret, hieroglife, simboluri, miniaturi si cuvinte, etc.  as vrea sa mearga cu mine, in afara de dragostea celor apropiati? Ce ar fi important?

Si imi ia ceva timp sa stabilesc propriul meu inventar, dar printre lucrurile la care ma gandesc figureaza o carte de poezii de Eminescu.

Un fel de reteta proprie, romaneasca, de a afirma eternitatea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna