duminică, 27 decembrie 2009

Cum sa nu te intepi in acele de brad



 

Zile in parfumul difuz al acelor de brad – o unda de padure bantuie prin colturile casei.

Zile de emotii in care incerc sa-mi gasesc locul in casa, in vraistea de sentimente care ma napadesc.

Incerc sa fiu atenta la ceea ce spun fiintele cele mai importante din viata mea, in a caror prezenta ma incolacesc, ca un fluture in crisalida. E sarbatoare, un moment pe care l-am asteptat cu multa nerabdare.

Dar, oricat de precauta as fi, adevarul incepe sa iasa incet-incet la iveala.

Nu ma angrenez in ceea ce se petrece in jurul meu. 


Dimineata, in timp ce ne adunam la dejun, imi bazaie prin creier poezia cu marfar a lui Marian Vasile (Martian Alexandru).

Le pranz, sant intr-o valtoare intunecata, purtata de curentii din strofele  lui Sylvia Plath. 


Miina mi se crispeaza mecanic pe furculita.
Zambesc cu un aer complice,  in timp ce in gand ma misc in cadenta versurilor din scena vrajitoarelor din Macbeth (Actul I, Scena I).

Cineva, in jurul mesei, sesizeaza ca sant cu gandurile in alta parte si ma recheama la ordine.
Uff, cat pe aici sa ma dau de gol. Tocmai frunzaream, in interior, poemul Caesarion al lui Kavafis.

Am scapat din incercuire, e randul desertului.
Dar nu e  prea multa speranta, intrucat mi-am amintit de cateva crampeie din poeziile Vasile Voiculescu.

Zambesc.


2 comentarii:

  1. Cand ma incearca senzatia de prea-plin incep sa cant < Pe decindea Dunarii la vale > de Voiculescu - am o melodie ce se muleaza pe aceste versuri; efectul este devastator:in aceste momente uit ca exist. desarbatori si pentru totdeauna:va doresc zbor inalt !

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha, multumesc de sugestie, nu stiam de aceasta poezie si am gasit-o aici poezii de V. Voiculescu.

    "Şi slomnesc un fel de doin-a lor,"si
    "Foaie verde firul peliniţii"...
    Cântă cărăuşul cătinel
    Şi, treziţi, cu el odata cântă sciţii" ...versuri memorabile.

    Interesanta mi se pare perspectiva scitica din aceasta poezie. Despre valente scitice,am scris o scurta nota aici:
    Link.
    Ar fi interesant un inventar poetic al unor astfel de teme scitice & getice ...
    Numai bine...

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna