duminică, 20 decembrie 2009

Ut pictura poesis - arta in registre paralele, si un vernisaj virtual


De cateva saptamani, Tatiana si cu mine am discutat despre o colaborare artistica, pe care o tot plasam sub zodia cuvintelor lui Horatiu, "ut pictura poesis" - cum e pictura, asa  sa fie si poezia.

De fapt este o incercare de a construi, sau de a reconstitui stari artistice similare  prin mijloacele a doua arte diferite: pictura si desen in cazul Tatianei, si poezie, in cazul meu. 

Tatiana arunca un val de schite si miscare deasupra lumii - eu incerc sa-l transpun in cuvinte, si sonoritati si sa evoc aceeasi stare, intr-un reflex sinestezic prin care desenele ei si cuvintele mele fuzioneaza, devenind una - o singura traire.

Ut pictura poesis. 

Si in acest exercitiu, cel mai important element pentru noi doua este joaca. 
Putem, amandoua, intr-un fel de joaca-munca, sa gasim o multumire comuna. Sau, ca sa revin la titlul postului, in paralel. 


In spiritul acestei joace, va invitam la deschiderea blogului nostru comun...click aici pe http://art-poesie.blogspot.com pentru a vedea cam ce ne-am propus.

Prima serie de desene-si-poeme, se deschide cu un "subiect" propus de Tatiana - jocul ielelor. 



Speram sa va placa...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna