marți, 26 ianuarie 2010

Poetul canadian Todd Swift - si soarele de la Austerlitz

Astazi am citit cateva poezii ale poetului canadian Todd Swift, si m-am decis sa scriu despre una din ele, "Lost at Austerlitz"/Pierdut la Austerlitz. 

Poezia reface un itinerar geografic si spiritual in spatiul a catorva versuri, in care o aparent deruta spatiala (desigur poetica) , amestacata cu sentimentele autorului, in jurul descoperirii locului bataliei de la Austerlitz. 

Batalia de la Austerlitz s-a derulat in zorii zilei, si a fost castigata de Napoleon, care la sfarsitul bataliei ar fi exclamat "Voilà le soileil D'Austerlitz" (Iata soarele de la Austerlitz).

Poezia lui Todd Swift se incheie in felul urmator: 

"Enough to have been here, Napoleon
announced to his still-living men".

(E deajuns ca ati fost aici, Napoleon
le-a spus soldatilor sai care supravietuisera). 

Am descoperit in seara aceasta ca Todd Swift are o pagina de autor pe internet si un blog, la care m-am si abonat. Tot din blogul lui am aflat despre trecerea in nefiinta a lui P.K. Page, care m-a intristat.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna