luni, 22 martie 2010

Graffiti de primavara


Mi-am schimbat chenarul la blog.

Noul chenar imi da senzatia ca scriu pe un imens perete, libera sa improvizez in voie, ca si cum blogul meu ar fi un ciudat si diafan graffiti extins din zid in zid, pe cladiri coscovite, pe sub poduri de sosele si peste vagoane abandonate pe o cale ferata ruginita.

Un graffiti despre metafore.

Ca orice graffiti care se respecta, acest post incepe cu o litera colorata imprumutata din poezia lui Arthur Rimbaud, pentru care am descoperit  o varianta romaneasca aici-> Vocale.

"U, ciclu, vibratii divine ale marilor verzui
pacea pasunilor cutreierate de animale".


si continua cu o umbra, un fragment de  poezie de Ciaran Carson despre cartea Jocul cu margelele de sticla a lui Herman Hesse.

“ Jocul insusi era greu de vizualizat. M-am gandit la un sah
infinit mai complicat decat sahul

jucat in trei dimensiuni, daca nu chiar patru sau cinci, pentru ca jocul
asa cum il intelegeam, putea sa admita orice”. 

- Ciaran Carson – The Shadow (Umbra) in volumul For All We Know  (Din punctul nostru de vedere)

Si apoi o solutie, recomandata in joaca de Dylan Thomas pentru a intelege poezia:

“Mai intai cumpara-ti o palarie, nu un model parizian,
Ci una de care poarta elvetienii cand yodel-a
O palarie rotunda cu una sau doua pene care sa mascheze vederea”. 

(O scrisoare pentru matusa mea, explicand cum sa abordezi poezia moderna)

Acum sant gata sa inchei, cel putin pe acest “zid”, grafitti-ul, cu imaginea unei lalele negre.

O lalea neagra – o  hieroglifa pentru poezie. 

5 comentarii:

  1. Chenarul tau este ca o chemare.Sau o invitatie.


    O lume fara cuvinte-Alveole intr-un spatiu fara granite.

    RăspundețiȘtergere
  2. E frumos...peretele tau,iar laleaua este,chiar asa neagra,foarte delicata.
    La cat mai multe scrieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. ...ambele comentarii, se vede treaba ca tocmai ne incrucisam pe butonul de 'aubmit'...:o)..

    RăspundețiȘtergere
  4. E frumos noul perete.. am trecut şi aseară dar eram foarte obosită să las un semn...

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna