luni, 12 aprilie 2010

Poezie si menajerie

Daca cineva v-ar intreba cu ce rimeaza cuvantul 'poezie', ce ati raspunde?
Un posibil raspuns (sau nu!) e "menajerie".

Am incercat sa gasesc cateva repere poetice legate de 'menajerie'. Iata-le mai jos:

Un citat din piesa "Menajeria de sticla" a lui Tennessee Williams (1911-1983):

In memorie, totul pare ca are loc in muzica.
(In memory everything seems to happen to music)

O scurta poezie (cateva silabe) a lui Ogden Nash (1902-1971), autor al mai multor poeme bazate pe jocuri de  cuvinte:

Purici (Fleas) de  Ogden Nash 

Adam
ii avea.

Si  in final, un citat dintr-un poem extrem de interesant, dupa parerea mea,  al poetului american Hart Crane (1899-1932): "Menajeria Vinului" (The Wine Menagerie).

"Noi praguri, noi anatomii! Gheare de vin
Imi dau donjoane de libertate si distileaza
Aceasta dexteritate - sa calatoresc intr-o lacrima
Stralucind de una singura, in voia altcuiva."

(New thresholds, new anatomies! Wine talons
Build freedom up about me and distill
This competence - to travel in a tear
Sparkling alone, within another's will.)

8 comentarii:

  1. Rime pentru 'poezie': frenezie/fantezie/erezie/

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha...si toate interesante...starnesc imaginatia..

    RăspundețiȘtergere
  3. am incercat si ieri, poezie-magie, poezie-sofie, poezie-energie...

    RăspundețiȘtergere
  4. poezie-reverie...ma bucur ca te-am descoperit!te adauga la blogroll...imi place cum scrii!

    RăspundețiȘtergere
  5. Aceasta dexteritate - sa calatoresc intr-o lacrima
    Stralucind de una singura, in voia altcuiva."

    mi-e dor de calatorie

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mie. In lipsa ei, mai citesc bloguri...:o)...nu e acelasi lucru evident, dar mai 'surf' un pic prin mentalitati ca un erou de roman francez...:o)

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna