sâmbătă, 8 mai 2010

Alergand dupa fluturi: harta orelor

E  o sambata racoroasa de mai.

O zi a carei harta inca nu mi-e clara – stiu doar ca am de muncit inca vreo sapte-opt ore, dar am inca luxul de a amana corvoada - pentru un sfert de ora.

Si in timp ce gust savoarea acestei amanari de cateva minute imi inchipui ca am timp sa scriu un post in blogul meu: «frunze de artar ».

Hmmm…cam cum ar fi postul? Poate un colaj de versuri - versuri al caror inteles incerc sa il prind, sa-l privesc cu uimire, dupa care sa il lansez inapoi in largul albastru.

Ma simt ca un vanator de fluturi, armata doar cu plasa senzatiilor si a cuvintelor.

Primele versuri care imi vin in minte sant versurile  lui  John Donne din poezia « Computation » (Calcul)

« Pentru primii douazeci de ani,  ce au trecut de ieri,
de cand imi vine greu sa cred ca ai plecat »
 
urmate de versurile lui Jules Laforgues din "Complainte des printemps" (Vaicareala primaverilor)

"Permite-mi, o,  Sirena
iata ca respiratia ta
parfumeaza verbina,
E primavara ce incepe!"

In cele din urma, versurile  lui  Homer -Iliada (cartea 18, descrierea scutului lui Ahile)

 «Apoi a insirat pe scut o cireada de vaci cu coarne lungi
lucrand boii in aur si cositor, cum ei ieseau din ingraditura, dintre balegar,
mugind si tropaind spre pasune de-a lungul unui parau limpede
printre trestiile ce se indoiau in vant. "

Si, ca orice vanator de fluturi care nu prinde nimic, ma opresc sa imi trag rasuflarea langa niste 

Flori de cyclamen

(traducere e poemului Cyclamens de Michael Field)
 
Sant teribil de albe.
E zapada pe pamant.
Si luna se oglindeste pe zapada noaptea.
Cerul e taiat de lumina de iarna.
Si totusi eu, care vad toate acestea,
Ma simt pierduta in albul incrustat
de o mana de flori de cyclamen.




Din fericire, acesta e doar un post imaginat.

4 comentarii:

  1. Un post in care poezia este o viata paralela!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Gina - daca toate ar fi cum trebuie, viata ar trebui sa fie o viata paralela si fictiunea realitate!
    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Numele blogului tau imi aminteste mereu de o niste cuvinte(nu mai am habar de unde le stiu...dar mi-au intrat in cap):
    "In anotimpul meu esti frunza de artar ce se ofileste si cade ultima. In anotimpul tau sunt fulgul de nea ce cade si se topeste primul."

    RăspundețiȘtergere
  4. Alergand dupa fluturi- clipe de prins in cel mai frumos album!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna