miercuri, 17 noiembrie 2010

"Trompeta marina e un instrument care imi place si care e armonios"

In afara de poemul-visare al lui Apollinaire, trompeta marina mai apare si in alta ipostaza literara, de data asta intr-un moment plin de zambete: in Burghezul gentilom de Molière, caruia maestrul de muzica ii spune:

"Unei persoane ca dumneavostra, domnul meu, care e magnifica, si care are o inclinatie pentru lucruri frumoase, ii trebuie un concert de muzica acasa, in fiecare miercuri sau joi".

Replica domnului Jourdain este : "Trebuie sa avem si o trompeta marina. Trompeta marina e un instrument care imi place, si care e armonios".

E o ironie la adresa sunetelor produse de o trompeta marina...exemplificata poate de aceste doua clipuri pe care le-am gasit pe youtube.





Si, pentru cine a avut rabdarea sa ajunga la finalul acestui post, o mica rasplata - Aria pentru mateloti care canta la trompete marine de Lully:

 


(Fotografia trompetei marine e reprodusa de pe wikipedia si apartine utilizatorului Frinck51).

P.S. 
Azi e miercuri-joi, motiv de concert. Va astept pe blogul meu.


Semnat:

                 Jourdain.

6 comentarii:

  1. Bună dimineața, Irina!
    Mi-am început ziua de toamnă sorbind viață adevărată din „căușul palmei tale”.
    Este excelent!!!!Mulțumesc!
    p.s.
    joi seară este timpul meu de concert.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumoooos! N-am stiut de existenta acestui instrument. Cred ca se canta destul de greu la el; trebuie sa fii dotat si fizic putin, dupa cum se vede :) Foarte interesant!

    RăspundețiȘtergere
  3. E un instrument tare interesant!Abia acum l-am descoperit.Sunetele scoasa au o muzicalitate aparte.
    Un lucru interesant iti spun si eu: in jud.Bihor,Romania,exista un instrument muzical la fel de interesant,vioara cu goarna,(combinatie intre vioara si trompeta),care se foloseste in muzica populara.Are un sunet aparte,o combinatie intre cele doua instrumente.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna seara Gina...holteiul Brumar din posturile tale e cu mine pe strazi aici - dincolo de miercuri-joi..:o)..

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Alina....nici eu n-am avut habar de existenta acestui instrument pana sa ma aplec cu o 'lupa' de tip 'blog' peste el....pe de o parte sant cam de acord cu Molière ca scoate sunete discordante, pe de alta parte sant vrajita de muzica lui Lully...toata lumea are dreptate, mai pe scurt...:o)..

    RăspundețiȘtergere
  6. Servus Angi!

    Nu stiam de vioara cu goarna - ca de altfel nici de trompeta marina...muzica din Bihor la instrumentul acesta trebuie sa fie fascinanta..pot sa ghicesc - e oare vorba de nordul Bihorului? Ca mare admiratoare si consumatoare de muzica maramureseana, sant desigur sensibila la aceasta filiatie....si acum ca scriu randurile astea ma gandesc ca n-ar fi rau sa adun niste armonii maramuresene in intr-un post viitor!

    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna