sâmbătă, 18 decembrie 2010

Memphis

"Walking in Memphis" (Plimbandu-ma in Memphis")..... e o melodie-poem (as zice) al carui autor e Marc Cohen.

Poezia din substratul melodiei evoca armoniile muzicii de blues, a stilului muzical Delta Blues (originar din zona geografica a deltei fluviului Mississipi), a muzicianului de blues W.C. Handy, muzica lui Elvis Presley, si strada Beale din Memphis.

Umbra - stafia muzicala a lui Elvis Presley - care haladuieste prin casa sa  "Graceland" e cea care  deschide aceasta visare  in pantofi albastri din al carui text preiau cateva versuri:


"Mi-am pus pantofii de piele albastra
si m-am urcat in avion
am aterizat in tinutul de Delta Blues
in mijlocul unei ploi torentiale,
W.C Handy -- nu vrei sa te uiti la mine, 
de acolo de unde esti, 
am un bilet de clasa I
dar sant mai mohorat de cat as putea
vreodata sa fiu,

Plimbandu-ma in Memphis
- pasii mei la trei metri de strada Beale
plimband-ma in Memphis
ma simt oare oare asa cum ma simt?  

Am vazut stafia lui Elvis
pe Union Avenue
m-am tinut dupa el pana la portile
si pe urma am vazut cum s-a strecurat
drept inauntru, fara ca paza sa-l vada
ei se plimba doar in jurul mormantului
dar o duduie frumusica il asteapta pe 
Regele Rock-ului in 'Camera Junglei'

Plimbandu-ma in Memphis
- pasii mei la trei metri de strada Beale
plimband-ma in Memphis
ma simt oare oare asa cum ma simt"

..................................


Melodia am preluat-o de pe youtube, in interpretarea lui Marc Cohen si a lui Cher - aceasta din urma intr-un creativ video-sketch/alter ego al lui Elvis.






 



N-am fost niciodata in Memphis dar am ascultat pentru prima oara melodia-poem a lui Marc Cohen pe o ploaie torentiala. 
Orice alta asemenare cu realitatea e absolut intamplatoare.




4 comentarii:

  1. Bună dimineața , Irina!
    Am citit de două ori cântecul-poem, ascunde o durere cuminte, ca o poveste între pagini îngălbenite.. Elvis, un basm mereu nou!

    Îmi place să ascult ploaia torențială, doar din spatele perdelelor!
    Îmi place să-l ascult Pe Elvis, oriunde aș fi..retrăiesc, de fiecare dată, un fir de poveste!
    pantofii albaștri?îi mai păstrez, au tocuri mult prea înalte, o să ți se pară ciudat, ploua când mi i-am cumpărat, apoi a fost o seară superbă!!
    p.s. ierna aceasta au pantofi de gheață..

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina...cred ca fiecare poveste - sau fir de poveste - are cate un element 'circular' in ea: muzica de 'alta data' care revine printr-o usa pe care o credeam inchisa, pantofii albastri cu tocuri inalte, de gheata, si fireste, noi insine mereu aceleasi, mereu altele...

    Multumesc de acest frumos comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Melodia mea preferata! Multumesc!
    Am descoperit-o in interpretarea lui Cher cu ani buni in urma si o ascult cu mare placere de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
  4. Un gând bun, într-o seară cu pantofi de gheață albastră!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna