joi, 30 decembrie 2010

Miscare in alb sau despre arta lui David Andrew

Am descoperit tablourile pictorului englez David Andrew (n.1934) la Art Toronto 2010. Nu stiam nimic despre autorul acestor tablouri, dar cand am ajuns in fata lor, am ramas uimita in loc.

Amestecul de culoare si implicita muzicalitate a tablourilor lui, o miscare in alb, un revers de ciudatenie peste o pojghita de emotie, m-a dezarmat complet.

Sant o fiinta cu picioarele pe pamant, dureros de necomplicata. A ma simti dezarmata, e o stare de maxima nesiguranta pentru mine, dar e starea in care percep intuitiv ca ma aflu in fata unui lucru/ceva care ma schimba - de unde si nota de amenintare pe care o resimt in astfel de imprejurari.

Arta lui David Andrew e ceva care ma schimba de fiecare data cand o privesc. Retraiesc senzatia de aneantizare. Am devenit altcineva: o marioneta târata de umbra unui penel.


Iata doua linkuri despre arta lui David Andrew si fotografiile pe care le-am facut la Art Toronto 2010:

David Andrew - Revenire in Cornwall (care are multe imagini cu tablourile lui David Andrew) 
Eseu despre David Andrew de F. David Peat.










10 comentarii:

  1. cu adevărat MINUNATE
    e greu de 'pictat albul' şi 'imaginea'să şi 'ajungă'
    sunt splendide

    îţi mulţumesc pentru tot frumosul de aici
    La mulţi ani !, un an nou cu sănătate şi bucurii să ai

    RăspundețiȘtergere
  2. Lumina din sufletul privitorului dă valoare unei picturi . Starea de nesiguranţă privind şi alunecarea pe onduleul urcuşului – două minuni complementare . În momentul în care uiţi că nu mai exişti – admiraţia se transformă în uimire ! Prea puţini sunt cei ce se pot bucura de realizările altora !

    LA MULŢI ANI !

    RăspundețiȘtergere
  3. Mult rafinament pe blogul tau...
    Am trecut sa te citesc si sa-ti spun:
    La multi ani, multa sanatate si mult noroc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fabuloasă lume în culori ne aduci în prag de An Nou, Irina!
    Mă înclin!
    Fie ca 2011 să te poarte pe cele mai frumoase drumuri, din care să ne aduci și nouă, cei care poposim în fereastra ta, stropi de tinerețe fără bătrânețe!
    La mulți ani cu bucurii!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anul 2010 se duce. Sa se duca! Noi sa fim sanatosi si sa avem amintiri bune!Asa ca, daca tot vine 2010, sa-l primim, ca fix peste un an o sa avem amintiri si cu el. Amintirile din 2012 sa fie extraordinare! La multi ani! Ionel Muscalu- Giurgiu-Romania

    RăspundețiȘtergere
  6. Cella - La Multi Ani cu sanatate, bucurii si clipe pline de seninatate si prietenie!

    Cu drag,

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  7. Dl Rotaru - La Multi Ani fericiti alaturi de toti cei dragi, noroc si bucurii in toate!

    Ma bucur foarte mult ca ne regasim in dialoguri pe bloguri.

    RăspundețiȘtergere
  8. Aris, iti multumesc foarte mult. Si mie imi place blogul tau si te-am adaugat la linkurile mele.

    La Multi Ani fericiti!

    RăspundețiȘtergere
  9. Dl Muscalu: La Multi Ani fericiti dumneavoastra si intregii familii!

    Un an plin de succese si inspiratie - va multumesc pentru urari si tin aproape.

    RăspundețiȘtergere
  10. Gina:

    La Multi Ani! Bucurii, sanatate si reusite in toate!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna