miercuri, 22 decembrie 2010

O promisiune

  Un sclipire de rautate trecu prin ochii omului de zapada cand intrezari biletul roz si parfumat, care cadea lent, in zig-zag, de la fereastra de la etaj.

Un zigzag care i se parea iritant, de altfel, pentru ca fulgii de zapada nu puteau masca nerusinarea  cu care mirosul de liliac,  impregnat in hartie, conspira cu vantul, lasandu-l aproape mut.

Mut de furie? De gelozie? De dorinta, poate?
  
Nu stia prea bine, sentimentele lui erau in deriva decat o vazuse, surazatoare si infrigurata, urcand scarile casei cu caramizi rosii de vizavi. Chiar in fata peluzei pe care trona el, idiotul sensibil de apa si gheata, indragostit nebuneste.
  
Indragostit de ea, fireste, de fata cu parfum indescifrabil si ras contagios care gasise timp se opreasca langa el, sa ii aranjeze morcovul ce-i tinea loc de nas, si sa ii innoade fularul colorat in jurul gatului, in timp ce-l privea tinta in ochi.
  
Si scrisoarea pe care ea tocmai o aruncase pe fereastra, pentru cine era? Urmarea nelinistit cu privirea miscarea vantului care impingea foaia de hartie spre statia de autobuz.

Un gest abil cu coada maturei, si bucata de hartie ii cazu in brate.
Nerabdator, o deschise si citi :
« M-am indragostit de un om de zapada. Promit ca n-am sa spun nimanui.
Secretul meu, un secret intre flori de liliac, va fi ingropat de viu. »

7 comentarii:

  1. m-am îndrăgostit şi eu de omul de zăpadă
    doar că eu am miresme de lăcrămioare :(
    minunat text, absolut minunat !!!

    CRĂCIUN PLIN DE LUMINĂ
    să ai
    SĂRBĂTORI FRUMOASE

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place povestea omului tău de zăpadă, un joc de-a dragostea dintre două lumi incompatibile, unite, totuși, de aceeași mare taină- iubirea , cu parfum de liliac!
    O seară magică de Moș Ajun îți doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc din suflet!Va doresc Craciun fericit si clipe pline de armonie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sărbători fericite, Irina!în clinchet de clopoței și verde mireasmă de cetină!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciu fericit! Cu multa veselie si speranta renascuta intr-o lume mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. Îmi place şi mie textul, păcat că nu avem zăpadă pe aici să facem un om de zăpadă. presupun că acolo nu se pune problema.

    RăspundețiȘtergere
  7. Zapada nu avem (inca) - destul de ciudat, pentru ca sant multe furtuni de zapada prin apropiere, asteptam sa ne nimereasca si pe noi.

    Multumesc de vizita, va mai astept!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna