marți, 14 decembrie 2010

Pantofi de zapada

Zapada si gheata, chiciura si vant - istoria se repeta, privita prin lentila alba a anotimpului care tocmai a sosit. 

Cum sa inaintezi prin atata zapada?

Cateva posibile raspunsuri -  pe paginile muzeului de pantofi Bata Shoe Museum din Toronto, muzeu care a adunat peste 13,000 de perechi de pantofi din diverse epoci istorice.

Comentarii interesante pe marginea unor exponate selectionate pot fi gasite pe pagina de aici, insotite de inregistrarea lor audio (podcast) in engleza.

Muzeul are o expozitie virtuala intitulata "Totul despre pantofi" (disponibila in engleza si franceza) cu cateva teme educative pentru mici si mari.

Din aceste teme mi-au placut:

"Moda la varf"

"Incaltari japoneze"  

si pagina mea preferata: "Traditie si inovatie" unde apare si perechea de pantofi pentru zapada pe care mi-i doresc pentru maine. 

Si in finalul acestui post, doua posibile cuvinte noi in caietul-vocabular: 

mukluk - pl. mukluks 
kamak - pl. kamik 

= cizme moi facute din piele de caprioara sau de foca purtate de Primele Popoare (First Nations)- eskimosi si Inuit. 


Gata, acum pot iesi din acest post direct in zapada.

7 comentarii:

  1. Minunate "cizmutlitele" de la Cercul Polar; mi-a ramas sufletul la ele...

    RăspundețiȘtergere
  2. minunăţii, nu aşa oricum:)
    nici nu mă pot hotărî, mukluksii ăia mi se par fabuloşi
    piele de căprioară sau focă ? wow... ce 'cald' sună. sper să nu arunce cu iceberguri în mine 'ocrotitorii animalelor'
    iubesc focile tare tare:)
    de căprioare nu mai zic că plîng
    adică: 'mănânc şi plâng, mănânc'

    RăspundețiȘtergere
  3. Irina, extraordinar post!
    Dacă am o pasiune pentru un articol special feminin , pantofii sunt pe primul loc!!
    I-aș lua pe toți, dar mai ales-Chopine ,march 2009 și Wartime Whimsy ,dec.2008.
    Mulțumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Alina - si mie imi plac sant ca niste obiecte de arta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cella - ce originala asociatie poetica!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gina te inteleg...cred ca pasiunea pentru pantofi e ca un fel de societate secreta pentru femei, dureaza de mii de ani si se intinde ca iedera peste tot...:0)...Wartime Whimsy - f. interesant!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie mi-au placut foarte mult incaltarile traditionale de iarna.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna