vineri, 28 ianuarie 2011

Leu dansant

Ne apropiem de Anul Nou chinezesc 2011, care incepe pe 3 februarie. Invat urari.

Gung Hay Fat Choy! (in cantoneza)
Xin Nian Kuai Le! (in mandarin)
 
In mai multe ocazii in anii trecuti m-am intalnit in astfel de momente cu leul care merge la colindat pe strazi,  pe la magazinele din cartierul chinezesc insotit de tobe si instrumente de percutie.

Dansul leului e menit sa aduca prosperitate si sa apere de rele.

E un moment pe care patronii magazinelor il respecta, plini de gravitas, dupa ce in prealabil au avut grija sa isi trimita amploiatii sa aduca leul in magazin la colindat cu instructiuni precise.  

Leul e invitat sa danseze aproape de rafturile de ceai, radacini de ginseng si  fructe uscate, sub privirile cumparatorilor, care, ca si mine, iau parte la acest moment aproape solemn. 

Dupa care, in ritm de tobe, leul valseaza spre magazinul urmator. 



2 comentarii:

  1. La mine este Bună dimineața,Irina!
    Îmi cer scuze-n-am fost deloc atentă aseară la amănunte, chiar regret.
    Încerc să înțeleg cât din ce se întâmplă acum, la începutul lui 2011, mai păstrează din farmecul colindului leului.
    Știi cum simt asta, de aici, de la depărtarea prin care doar spusele tale îmi vorbesc despre asta?-ca două lumi paralele-una veche, adaptată ca mesaj la cursul rapid al celei noi.
    Cea nouă aduce simboluri, ademenindu-l pe leu , în preajma rafturilor cu produse , mereu binefăcătoare,care așteaptă cumpărători..
    Mit și marcheting!
    Vechi și nou!
    Un cartier chinezesc , cu tradiții, într-o lume modernă, unde, în fiecare clipă, se vinde și se cumpără!
    Părerea mea..

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceeasi parere o am si eu Gina, si faptul ca leul se plimba prin cartier in momentele respective nu face decat sa adauge un dram de interes, si sa trezeasca din apatie cumparatorii care se afla in apropiere.

    Sper ca e o iarna blanda la tine, noi ne pregatim de frig aici.

    Brrr.

    Numai bine,



    irina

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna