duminică, 9 ianuarie 2011

Ursul care reprezinta Romania in expozitia United Buddy Bears 2011



Ursul care reprezinta Romania in expozitia "United Buddy Bear" in 2011 ii apartine dr. Tatiana Burghenn-Arsenie, artista de origine romana stabilita la Berlin. 


In creatia sa, dr. Burghenn-Arsenie integreaza cateva teme inspirate din folclorul si arta romaneasca, printre care:
- spiralele care acopera ursul sant inspirate din motive din ceramica de la Cucuteni, si sant un simbol universal al vietii
- vanatorii cu arc, cainii de vanatoare si cerbul sant inspirate din jiltul domnesc de la manastirea Voronet
- jocul ielelor:


 
Mai multe detalii pe -->blogul Tatianei

9 comentarii:

  1. Irina, bună seara!
    Am tot revenit!
    Gestul doamnei artiste mi se pare măreț dea participa la o expoziție cu lucrări care fac referire la niște trăsături , aș zice, extraordinare ale poporului nostru-rezistența și statornicia. .
    Când spun asta, mă gândesc la simbolistica ursului în două opere emblematice din literatura noastră cultă și populară,” Harap-Alb ”și ” Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”, unde acest animal puternic este purtătorul ideii că viața este plină de capcane, pe care omul le poate depăși, ajutat de urs, mai ales în inițierea bărbătească.
    Bineînțeles că nu lipsește ideea de vânat, ca mod de supraviețuire.
    În lucrările doamnei Tatiana Burghenn-Arsenie, cu modestele mele cunoștințe îl văd ,în valoarea lui totemică, grație mersului greoi, însemn al statorniciei.
    p.s. se zice că și numele lui Zamolxis ar avea legătură cu ”piele de urs”.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. artwork by tatiana11 ianuarie 2011, 13:04

    buna seara draga Irina,

    iti multumesc pentru prezentarea plina de inspiratie a ursului romanesc si statornicia cu care esti mereu alaturi de modesta mea munca de creeatie.

    de asemenea multumiri Ginei pentru completarea foarte interesanta asupra semnificatiei ursului in literatura si folclorul romansc.
    multe multumiri

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite cum am aflat de un nou concurs...

    RăspundețiȘtergere
  4. Servus Tatiana!

    Ma bucur ca treci pe aici si astept cu nerabdare sa vorbesc despre unul dintre succesele tale cele mai recente....in curand!
    (sper).

    Cu mult drag

    irina

    RăspundețiȘtergere
  5. Iar eu multumesc pentru ca prezentati astfel de creatii ale unor romani mununati, despre care altfel am afla mult mai greu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gina - multumesc pentru conexiunile pe care le faci cu basmele romanesti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dl. Muscalu:

    Va mai astept si va urmaresc blogul. Imi pare bine ca putem sa 'tinem aproape' in felul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ursul,Cucuteni,Spirala,Cerbul si alte vechimi ... nu suntem de azi de ieri !
    Sper sa ajung intr-o graba la acel blog !
    Asa da !

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Dl. Rotaru de vizita!

    Mai am si alte stiri foarte curand.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna