marți, 22 februarie 2011

Ora de zapada

In acest post scot de la naftalina o poezie mai "vechiuta".

Iata cateva posibile motive:

a. Lipsa acuta de timp: alerg dupa tot felul de "prioritati" - care toate se agata de mine, cu incapatanare,  in pofida faptului ca incerc sa le evit cat pot.

b. Lipsa acuta de imaginatie: nu vad decat avioane de hartie, pe un cer fara nori.

c. Ieri am aflat de la TV ca: bloggeritul ca fenomen a devenit desuet, fiind inlocuit de Twitter si Facebook; bloggeritul, e aproape dus, cam ca tehnica romanului dupa aparitia noului roman francez. Ura!  

d. La vecchia de mai jos e o poezie care inca imi place, spre deosebire de alte poezii (ale mele si ale altora) care imi plac din ce in ce mai putin. 

e. Naftalina are un miros ceremonios. 

f. Iarna continua sa ne tina prizonieri inauntrul unei ore de zapada.

 
Poveste despre sfere, contradictorie

A fost odată ca niciodată o sferă din argilă roşcată,
A fost odată ca niciodată o altă sferă croită din
          piele de capră şi cal inăuntrul primei sfere,
A fost odată ca niciodată o sferă de fier cu cercuri
          strămbe inauntrul tuturor sferelor,
şi-n mijlocul acesteia din urmă a fost o sferă
         impăiată, de mătase, cu mânere de lemn,
şi pojghiţă din fire de păianjen suflată incet
deasupra limbilor aurite care sânt tăria oricărei sfere;
a fost o sferă găunoasă, o sferă desfăşurată deasupra
                                          veninului,
o cupolă muzicală cioplită din lemn verde, inchegată
                                           cu vaiete si luciri;
o sferă cu vrejuri de cristal amăgitoare ca doua fire de tort,
o sferă pe care noaptea o ţinea zălog zilei
ghicindu-i răsăritul
din ape strânse in pumni,
mezina sferelor, cea cu titirezi de fum.

 Din "Limita Vizibilitatii"

25 de comentarii:

  1. La mine este Bună dimineața, Irina!
    Și este iarnă în toată splendoarea aș spune, dacă nu i-aș simți prea leneșa apăsare..se așterne , se tot așterne, din sita ei invizibilă.
    Avioane pe cer fără nori? Trebuie să fie nespus de frumos!!!eu văd combinația în liniștea ei copilărească.
    Bloggeritul „este dus?” Îmi pare rău! Simt asta în fiecare clipă când conștientizez că se termină ceva, ador începuturile, toate sfârșiturile mă înțeapă.
    Mă voi încăpățâna să-mi aștern temerile, bucuria, spaimele, speranța, micile prostii, marile nedumeriri.
    Tu nu ai inspirație? Este cel mai neadevărat neadevăr!!!
    Nu-mi place naftalina, prefer amintirile risipite.
    Închid ochii , le caut și apar, cuminți,revoltate, zănatice, speriate, spășite.

    Poemul este extraordinar!!
    Așa cum îi percep eu mesajul-viața într-un n joc chibzuit de nenumărate, văzute și nevăzute, sfere.
    Ce altceva este lumea? Ce altceva suntem noi, laolaltă și fiecare, în parte?
    ” o sferă pe care noaptea o ţinea zălog zilei
    ghicindu-i răsăritul.”
    Mulțumesc mult, Irina!

    RăspundețiȘtergere
  2. cum adica blogging-ul e desuet? adica e la moda exhibitionismul de pe Facebook si Twitter!!?? nu sunt deloc de acord. am incercat sa fiu la moda pe Facebook si stii ce? deja mi s-a "acrit" :/ cred in primul rand ca bloggerii nu ar trebui amestecati cu practicantii de Facebook si Twitter; bloggerii (cei mai multi dintre ei) au mai multe de spus si mai cu cap.
    continui sa cred ca minutele iernii sunt numarate, desi ne ninge de doua zile intr-una. poate ca doar ii pregateste primaverii o intrare triumfala :)

    RăspundețiȘtergere
  3. superba .

    tu scrie in continuare ca nu conteaza trend-ul ci sufletele aflate in cautare

    si eu mi-am scos la naftalina iubirile . vroiam sa stiu cum stau la raportul trecut-Madalina

    RăspundețiȘtergere
  4. îmi place mult aceasta "ordonare" a ideilor :)

    RăspundețiȘtergere
  5. O carte buna,o poveste iubita,o indeletnicire placuta nu ies nicodata din moda.Raman undeva in sufletul nostru.
    Sunt chiar contradictorii sferele din povestea ta,de aceea s-au unit si au format un intreg...

    RăspundețiȘtergere
  6. "Iarna continua sa ne tina prizonieri inauntrul unei ore de zapada"...Din fericire?!?...Din pacate?!?...Oricum ar fi, imi place felul in care ai spus-o!

    RăspundețiȘtergere
  7. Păi cam aveţi de ce să vă amintiţi această poezie, pe care cu siguranţă şi alţii şi-o vor aminti! Aşa scoasă de la naftalină este nou-nouţă şi are miros de levănţică din aceea care rămâne verde şi-n zăpezile mari. Mă bucur să fi avut inspiraţia să vă citesc acum!

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Gina:
    Nu stiu daca imi pare bine ca e zapada si in tinuturile mele natale - in mintea mea le vad intr-o eterna primavara. O eterna primavara romaneasca, care se potriveste tuturor si oricui atat de bine: o haina de frunze si petale - o camasa a fericitului in devenire. Dar daca iarna ne face sa visam pe aceleasi lungimi de unde, cu atat mai bine.

    Nu stiu ce este lumea - dar trebuie sa fie un miez de contradictii - circular sau nu - care o face mai dureroasa si mai dezirabila cu orice clipa.

    Te astept din nou cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  9. Servus Alina:

    Nu stiu care e directia pe care o apuca 'social media' dar vreau sa ma racordez pe directia vectorului de posibil progres: imi place, nu-mi place trebuie sa ma adaptez. Deja Facebook este web site-ul cu cele mai multe 'hit'-uri in fiecare zi. Asta spune destul de mult - cred.
    Nu stiu daca bloggingul e desuet sau nu, redau doar o ipoteza-posibilitate. Cine se gandea la Facebook acum 11 ani? Cine stie ce alta aplicatie ne asteapta 'dupa colt' care va inlocui ce avem acum?

    Numai bine - printre randuri de primavara.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Madalina:

    Si mie imi place ce scrii tu - posturile tale sant din ce in ce mai frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara Zana buna:

    ...am urmat directia pasilor tai in zapada...:o)..

    RăspundețiȘtergere
  12. Carmen:
    Din fericire as vrea/sper: o ora de zapada e o insula de raceala care se topeste...
    Usor.

    Te mai astept cu drag,

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Dl. Muscalu pentru solidaritatea poetica. Impartim o pasiune pentru versuri si daca noi autorii lor, nu ne ajutam si nu ne tinem unii de altii, cine o sa ne ajute?

    Raman aproape. Cu prietenie,

    Irina

    RăspundețiȘtergere
  14. Angi... cred/sper ca darul de a ne face fericiti e mereu inchis in noi, in pofida unor aparente care uneori se bat cap in cap, ca muntii din povestile romanesti.

    Cu drag,

    irina

    RăspundețiȘtergere
  15. Irina,
    Vorbim de trăiri scoase de la naftalină- este Dragobetele!
    Mi-am oferit un dar, chiar dacă afară este frig , mă duc la concert!

    RăspundețiȘtergere
  16. ooooooooo
    da ce SPLENDOARE de POEZIE
    mai vreau 'vechiiuţe' d-astea
    mulllttteee :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Draga Gina

    Dragobetele e sarbatoare mare si prin urmare nu e tinuta in naftalina. Stiu de ea de la bunica mea, de pe malul Jiului, in judetul Dolj.

    Petrecere frumoasa, astept relatari!

    RăspundețiȘtergere
  18. Cella:

    Multumesc de incurajari...:o)...o sa incerc sa mai scot vechiute si sper ca si noute...dupa ce trec un pic de aglomeratia asta de diverse corvoade in timpul meu liber...:o)...
    Numai bine

    RăspundețiȘtergere
  19. De la atâta zăpadă mi s-a urât. Simt iarna asta în suflet. Am pus-o în nişte versuri uşor naive, uşor şchioape, care vor plăcea multora..., că aşa-i în tenis. Mulţumesc mereu că vă aplecaţi ochii asupra paginii mele!

    RăspundețiȘtergere
  20. Irina,
    În prima zi de mărțișor,un buchet de gânduri bune, în șnur de candoare și de iubire!http://www.youtube.com/watch?v=crYm91p8jM8

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca e Martisor,atunci sa vina primavara!
    O primavara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  22. Dl. Muscalu: urmaresc cu mult interes poezia dumneavoastra!

    RăspundețiȘtergere
  23. Gina:

    Urari de bine in primavara care vine! Astept cu bucurie continuarea dialogului noastru intr-un anotimp plin de petale!

    RăspundețiȘtergere
  24. Angi:

    A venit primavara, si fiecare raza de soare e un eres, de a carui enigma si caldura, iti doresc sa te bucuri mereu.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna