duminică, 6 februarie 2011

François Samson

Picturile lui François Samson mi se par interesante pentru ca imi dau senzatia ca ma intorc treptat dintr-o zona de ceata (simbolizata de pete mari alburii, ca invadate de nori in centrul catorva din tablourile sale)  intr-o zona de claritate a vazului/intelesului. 

O data intrata in aceasta zona, sant patrunsa de impresia ca astept sa se intample ceva, ca tabloul in sine e doar un fel de presentiment, un fel de avertisment pentru o hiper realitate din care inca nu fac parte. 

De remarcat ca suprafata tabloului  din fotografie are sectiuni in care panza tabloului e montata in relief, respectiv portiuni in care panza apare surpata, intinsa sub planul orizontal al tabloului. 

Iata link-ul la web site-ul (in engleza si franceza) al pictorului canadian -->François Samson. Diferitele serii tematice de tablouri pot fi vizualizate selectionand banda "Serii".



P.S. Mutumesc, Zana, pentru linkuri!

7 comentarii:

  1. Procedeul de „a reliefa“ suprafaţa tabloului este ingenios şi vechi: aşa cum spuneţi , împachetat în această formă „spaţială“ creează o altă realitate …. pentru creator: modul de a combina culorile şi a întinde pasta, aranjamentul pentru efect al umbrei are alte coordonate, alte sugestii pentru punctul ( punctele de fugă ) …. dar şi pentru privitor: să cauţi alt loc, decât cel clasic , pentru a privi şi cu alte măsuri să treci prin gândire creaţia … nu este uşor ! Sculpturi pictate produceau chiar vechii egipteni, pictura sculptată nu are atâta vechime !
    Aferim: alegere inspirată !

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord, Dl. Rotaru, pe mine, nu stiu de ce m-a surprins lucrul acesta, am observat acest lucru abia cand am ajuns foarte aproape de tablou. Poza de mai sus nu reda asa cum trebuie frumusetea picturii si unda de mister...sfera apare ca un fel de baliza in ceata, un semn de intrebare cosmic, o ridicare de umeri - ceva de genul:

    "dar tu?"

    la care eu cel putin n-am gasit raspuns pe loc, si de aici acest post.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am trecut în câteva rânduri, Irina- de fiecare dată, am văzut altceva.
    Am reținut ideea ta de ”zonă de ceață”- o simt!Pentru mine, ceața este, n-o să-ți vină să crezi, ceva pozitiv.
    Am citit cândva un roman rusesc-”Destin„.
    Drumul eroinei era învăluit într-o ceață protectoare, benefică.
    P.s.
    scuze pentru abatere de la temă!

    RăspundețiȘtergere
  4. Omul cu ciocolata:

    Interesant,intr-adevar si din cate inteleg cu o cariera artistica in continua ascendenta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Gina:

    Imi place enorm comentariul si gandul tau despre ceata - vreau sa cred in el!.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna