sâmbătă, 19 martie 2011

Poezie & porţelan - (I)

                                                                           I
                                                      
Cred ca prin natura ei, poezia are ceva din substanta, din aerul de liniste si fragilitate al portelanului. 

Aura de caolin - sonora, transparenta si luminoasa  - a unui vers nu e cu mult diferita de umbrele pe care le lasa degetele pe fundalul unei cesti de cafea aparata cu palma si ridicata spre soare. 

Et in Arcadia ego: am tinut si eu intinsa spre cer o ceasca de cafea, marunta, si goala, in bataia razelor de soare, intr-o amiaza de vara, ca sa aflu cat de aproape sant de lumina - dincolo de bariera unui strat singuratic de argila. 

Prin prisma experientei repetate adesea, pot sa spun ca nu exista unitati de masura definitive in acest exercitiu ciudat.

Poezia, ca si portelanul, e facuta din tacere si atingeri.   


10 comentarii:

  1. Multumesc Alina....weekend...in sfarsit...:o)...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineața foarte devreme, Irina!
    Ai ales să spui lucruri atât de frumoase, că mă întreb de ce s-au mai chinuit oamenii să găsească, pentru orice, unul sau mai multe cuvinte-

    „Poezia, ca si portelanul, e facuta din tacere si atingeri. ”
    Mulțumesc mult!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sublime ganduri... cand am vizitat Limoges sau Sèvres am perceput poezia portelanului... insa pe blogul tau am descoperit si reciproca: puritatea de portelan a artei poetice...

    RăspundețiȘtergere
  4. ..Karla, multumesc mult. Ma bucur ca iti plac randurile mele farfeluce, ca sa folosesc un termen de-al tau care mi-a placut foarte mult. Te astept cu drag din nou.

    RăspundețiȘtergere
  5. Aici gsesc adesea nu doar frumuseţea atingerii versului, ci şi lumina lui reflectată peste mări şi ţări în chintesenţe. Definiţii pietre preţioase, ce nu se vând, ci se dăruiesc. Extraordinar!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dl. Muscalu multumesc - ma bucur sa mai schimb impresii cu colegi in pasiunea poeziei!

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna