duminică, 12 iunie 2011

Documentar imaginar

Imi plac si mie documentarele, si de aceea m-am hotarat sa scriu un scurt post documentar.
Un documentar-imaginar, ca un viraj in noapte.




Incep cu un citat dintr-un poem infinit, care ii apartine unuia dintre cei mai importanti poeti israelieni contemporani, Yehuda Amichai:

Intr-un muzeu modern
Intr-o veche sinagoga
In sinagoga
eu
in mine
inima mea
in inima mea
un muzeu.

din Poemul infinit de Yehuda Amichai

dupa care o calatorie la capatul noptii:

"Noaptea curge in nervii mei. Murmurul devine nerabdator batand timpanele
cu lovituri grele, in surdina, catifea intinsa rigid deasupra tobei,
tam-tam frenetic pe un cer rasturnat din care ploua peste noi o suta de milioane de
stele."

din Teatrul in aer liber de Gilles Hénault.

"Si astfel transcriu
intr-o transa foarte ciudata si invechita
soarta interiorizarii
ca un om care urca un munte
avand marea in spate"

din Oracol de David Solway (despre care am mai scris intr-un post precedent).

8 comentarii:

  1. Madalina:

    Si eu ma inspir din blogurile tale si mi se par incitante ideile tale despre teatru.
    Tin aproape.

    :o)...

    RăspundețiȘtergere
  2. ”eu
    in mine
    inima mea
    in inima mea
    un muzeu.„

    Bună, Irina!
    După niște zile faluloase, limpezite de ploi răpăite, îmi odihnesc gândurile, în lumea de de poezie și vis!
    Mulțumesc frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Gina:


    Iti doresc ca zilele fabuloase sa continuue....cu si fara poezie, stropi ici colea, ca o ploaie de vara...:o)..

    RăspundețiȘtergere
  4. am fost 'plecată într-un/o documentare' :)
    am (re)venit
    mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bine ai venit...mai incerc o data...:o)...

    Cu drag

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca ajung eu sa fac teatru serios o sa scot bestselluri :) Pana atunci visez .

    Imi place asa de mult inima mea muzeu . asta e cu adevarat fascinanta

    RăspundețiȘtergere
  7. Madalina...cred ca e o idee foarte buna sa te gandesti neincetat la ce vrei...in felul acesta descoperi poteci - potecute spre telul tau.

    Iti tin pumnii.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna