miercuri, 27 iulie 2011

Geografia sentimentelor: locuri pe care le ducem cu noi

In acest post, m-am apucat de treaba ca sa raspund la intrebarea dlui Muscalu, dintr-un moment recent de pe blogul sau: care sant cele mai extraordinare locuri din Romania? 

Am inceput sistematic, prin a-mi face o lista de locuri care fac parte dintr-o geografie pe care o duc cu mine mereu, intr-o invizibila cocoasa. 

Am inceput cu: malul Jiului in judetul Dolj; Cheile Bicazului, Ceahlaul si pagini din Sadoveanu; zidurile cetatii din Alba Iulia; monumentul de la Adamclisi, Sfantu Gheorghe, Targu Mures, Sighisoara; Bucuresti, pe terasele cofetariilor si in librarii; Eforie in briza serii, printre ronduri cu petunii; Varful Omu, si fireste, sate, fantani, biserici, popasuri, trecatori, paduri.

Incet-incet, lista a inceput sa aiba o viata a ei proprie, adunand cu iuteala imagini, iesind afara din pagina, fara sa mai tina cont de viteza degetelor mele pe claviatura, asa ca potopita de aceasta expansiune, am spus: stop.

In acest post, o sa scriu doar despre un singur loc extraordinar din Romania:
Mausoleul Eroilor de la Marasesti -  judetul Vrancea 

Cine a pasit pragul acestui monument intr-o zi torida de vara si si-a ascultat, in linistea incintei lui dureros-glorioasa, ticaitul inimii, simte chemarea acestui loc - mereu.

O simt si eu, in seara aceasta, la mii de kilometri distanta.

9 comentarii:

  1. Te simt, Irina, frumos, îți aud ticăitul la mii de kilometri distanță!

    Tema ta m-a luat pe nepregătite, tocmai fug într-o călătorie de câteva zile.
    Ce-mi place mie cel mai mult și mai mult?
    Doamne, iubesc satul meu, și susurul molcom al Argeșului, fântâna din mijlocul câmpului, câmpia mereu verde vara și arsă de vânt în puterea toamnei, zăvoiul adânc , pădurea visătoare, ulița meu, cu mers către școală, glasuri rătăcite printre garduri, flori de toate anotimpurile!..
    Și mai ales, poarta casei mele, la orice oră, în orice anotimp!
    Zile frumoase îți doresc , Irina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur mult sa vad ca va ganditi la un monument cu o rezonanta extraordinara in mintea si sufletul romanilor, totodata reprezentand o pagina de glorioasa istorie a neamului nostru. Va urez o vara minunata, acolo la mii de kilometri de Romania!

    RăspundețiȘtergere
  3. recunosc că nu l-am 'bătut cu pasul'
    nădăjduiesc că o voi face

    RăspundețiȘtergere
  4. Azi am mai descoperit un suflet si o inima cu adevarat romanesc.Fara sa par lingusitoare azi,DOUA DOAMNE,(pe langa tine,o am la suflet si pa Carmen)imi dau lectii de...ce inseamna Romania.
    Locurile aceste sunt sfinte,dar nu oricine la percepe ca atare.Miile de km nu sunt de ajuns sa rupa radacinile.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Gina:
    "susurul molcom al Argeșului, fântâna din mijlocul câmpului, câmpia mereu verde vara și arsă de vânt în puterea toamnei, zăvoiul adânc , pădurea visătoare, ulița meu, cu mers către școală, glasuri rătăcite printre garduri, flori de toate anotimpurile!.."
    e un alt loc, o preajma de picior de plai, gura de rai.

    Iti doresc o vacanta placuta, sper sa ne reintalnim curand!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dl. Muscalu:

    Eu va multumesc pentru invitatie si pentru postul pe care l-am citit placere:
    Cele mai frumoase 10 locuri din Romania !

    Si eu va doresc o vacanta placuta in dulcea Romanie!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cella:

    Sper ca iti va place.
    Monumentul de la Adamclisi e iarasi ceva uimitor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Angi:

    O seara linistita de vara iti doresc si eu.
    Ne leaga multe si ne leaga in adanc.
    'Departare' e in unele momente, doar un cuvant.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna