luni, 4 iulie 2011

O zi oarecare de vara

A venit in sfarsit vara si incep sa-i descrifrez prezenta dupa semne pe care am invatat sa le recunosc de la an la an, dar care de fiecare data par altele, ca un alfabet doar pe jumatate inventariat.

Parfumurile firave ale primilor pomi infloriti, rasfirate in ovaluri albe de aer, gata sa se inalte spre cer sau sa se risipeasca la orice atingere de vant incep sa fie inlocuite incet-incet de miresme a caror densitate devine dintr-o data materiala: flori de tei, ca niste monezi grele si imbalsamate dupa ploaie; flori de soc, iz evanescent de stanjenei, mireasma bizar-dulceaga si parca neterminata a florilor de salcam, si in sfarsit parfumul teluric, De Profundis al trandafirilor si al crinilor.

Ca si cum am descinde incet incet din tariile taramurilor unde ne poarta ardoarea primaverii, la realitate, precum Orfeu care descinde in infernu-i continuu.

O realitate varatica tinuta in balanta de coridoare printre straturi de flori, reale si inchipuite, flori presate si desenate, petale ale imaginatiei noastre toropita de canicula  intr-o zi oarecare de vara.




6 comentarii:

  1. Irina,
    Ador vara ta de semne, arome și culoare!
    Te aflu printre rânduri, culegând miresme din cupe florale.
    Vara mea este plină de dor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vara alearga printre stopi de ploaie si petale multicolore si pe ulita mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Gina:

    Vara, cred orice clipa se poate transforma in ocazii de bucurie; as zice, sa incercam sa le adunam aceste momente rare ca pe niste margele de sticla colorata.

    Sant si eu pe langa tine, la un taifas langa cafea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Angi:

    Cred ca ne-am intalnit in gara de flori, pe peronul plin de soare si picuri de ploaie...cu drag....vara=libertate.

    RăspundețiȘtergere
  5. la mine vara a venit cu un tip iesit din tiparele mele de comunicare da cu care ma inteleg bine . doar ca e la mare departare de je . m-am dus la teiul lui Eminescu , am cumparat o inima de la targul de oale si seara l-am intalnit .

    RăspundețiȘtergere
  6. Madalina,

    Ma bucur de ce aud...vara vine ca o eliberare si cu drumuri noi inainte.

    Ai grija, si numai ganduri bune de la mine!

    Cu drag,

    irina

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna