sâmbătă, 6 august 2011

Evadati din mitologie



Acum cateva zile am rasfoit cateva pagini din Odiseea, privindu-ma ochi in ochi cu fantoma unui ciclop.

Mi se pare potrivit ca in acest post sa includ cateva versuri dintr-o poezie a Margaretei Atwood, una din cele mai citite si apreciate scriitoare canadiene contemporane, care cred ca e  cunoscuta cititorilor romani, gratie unor traduceri recente.
(Am gasit un fragment din proza ei pe Atelier LiterNet.)
 
 Din 

                                      Circe
                                                       de Margaret Atwood

                    Nu ma mai intereseaza barbatii cu cap de vulture
                    ......
                   Ii caut in schimb pe ceilalti,
                   cei ramasi in urma,
                   care au scapat din aceste mitologii
                   doar cu viata;
                   ei au maini si fete reale
                   se simt nepotriviti cumva
                   ca si cum ar vrea mai bine sa fie
                   copaci.

4 comentarii:

  1. Irina,
    N-am înțeles-o pe Circe, dar mi-ar fi plăcut să trăiesc pe insula ei..

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Gina:

    Oare insula o fi avut palmieri si nisipuri marunte, pline de scoici si alge?
    MMM...mi-ar place si mie.


    Iti multumesc pentru ca treci pe aici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si:

    "Naufragiată undeva şi împotmolită
    aici, pe-un balansoar cenuşiu-albastru
    şi după ce m-am deprins oarecum
    deosebirilor de presiune

    stau şi privesc la
    ceea ce-n revărsatul zorilor
    căzu în năvod: solìi
    dintr-un mai aspru tărâm"

    din "Însemnări din felurite trecuturi"

    RăspundețiȘtergere
  4. Claudiu:

    Frumos citat in raspuns din poezia Margaretei Atwood....

    Multumesc, mai tin si eu aproape.

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna