marți, 20 martie 2012

Echinox de primavara

Al doilea element care a continuat sa ma urmareasca dupa ce am vizitat expozitia despre cultura maiasa clasica, a fost discutia purtata cu un alt vizitator de la care am aflat un amanunt interesant.

 In zilele de echinotiu de primavara si toamna un sarpe de lumina poate fi observat pe treptele piramidei lui Kukulkan din Chitchen Itza.

Pe youtube am gasit un filmulet cu sarpele de lumina, ca si o explicatie a ecoului ce imita strigatul pasarii de quetzal atunci cand batem din palme. 

(Vestigiile istorice de la Chichen Itza se afla la nord de epicentrul cutremurului de azi din Mexico din apropiere de Ometepec).





10 comentarii:

  1. foarte interesanta cultura mayasa! si are multe adevaruri incorporate in ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Agentii imobiliare:

    As zice ca e foarte intriganta aceasta cultura, pentru mine mai ales care nu am invatat despre ea in scoala.

    Cred ca multe dintre conceptele stiintifice pe care le vehiculau maiasii erau cu un pas (mic, de pitic) inainte timpurilor lor.

    Multumesc de intrebari incitante - ti-am raspuns, si te mai astept pe blog!

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu ma simt atrasa de cultura mayasa :X

    RăspundețiȘtergere
  4. Multe erau bune de invatat in scoala ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. cultura lor este foarte impresionanta, iar ascunzisurile ei te pot speria uneori:)

    RăspundețiȘtergere
  6. ce interesante sunt aceste schimbati ale planetei:X:X si cultura lor;)

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna