joi, 13 decembrie 2012

Hora prima


Si, pentru cei care incearca inca nu se simt inca in largul lor la inceputul iernii si tanjesc poate dupa un anotimp mai bland, un posibil remediu: o poezie.

Poezia e Hora prima (Prima ora) de René-François Sully Prudhomme (1839-1907), laureat al premiului Nobel pentru literatura.


                                                           
                                     Hora prima

                                                           de René-François Sully Prudhomme

Am salutat  zorii inainte de a ma trezi;
Imi colorau deja pleoapa greoaie
Si inca dormeam, dar rosietica lor dogoare
Mi-a vizitat gandurile traversate de somn.

Si-n timp ce zaceam imobil, semanand
Mortilor senini sculptati pe morminte de piatra
Sub fruntea-mi se iveau ganduri despre lumina
Si, fara sa deschid ochii, eram plin de soare.

Salutul pur si proaspat al pasarilor inspre aurora
De-abia perceput, imi ajungea in inima sonora
-          eram ca imbalsamat de un invizibil  liliac.

Dincolo de neant si departe de convulsiile lumii
Am cunoscut dulceata profunda
De a trai fara a dormi, de a trai fara a veghia.

 ________________________________________________________________

 Pentru versiunea in limba romana a acestui poem am folosit ca sursa website-ul: http://poesie.webnet.fr/lesgrandsclassiques/poemes/rene_francois_sully_prudhomme/hora_prima.html caruia doresc sa ii atribui creditul pentru poezia Hora prima. 
Creditul pentru fotografia autorului apartine Wikipediei.

Fișier:Sully-Prudhomme.jpg


7 comentarii:

  1. unde e dragostea? unde e pasiunea? unde e intensitatea?

    eu tot astept... te pup


    p.s. poezia e cel mai bun remediu din lume.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unde sa fie, altundeva, decat in sufletul tau?

      Poezia e un remediu si un fel de scaritza, pe care daca te urci, vezi mai bine ceata..:o)....

      Te imbratisez si sant foarte mandra de succesele si lucrurile noi pe care le intreprinzi.

      Pe curand

      Ștergere
  2. Mulțumesc frumos, Irina!
    ”Am salutat zorii înainte de a mă trezi;„ atât de limpede!

    Astăzi întâmpinăm albul în versuri!

    Gânduri bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gina! Cateodata versurile mi se par ca niste cuvinte incrucisate, minus patratelele in alb si negru.

      Mai ales dimineata...:o)...

      Ștergere
  3. Un Crăciun alb și încărcat de bucurii îți doresc, Irina!
    Cu tot dragul, Gina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gina!

      Am facut Craciunul la Montreal, am ajuns acasa inainte sa vina zapada cea mare!


      Numai bine, acum ne pregatim de plugusor!

      Ștergere
  4. Un An Nou cu bucurii, Forile dalbe, Lerui Ler!
    La mulți ani, Irina!

    Cu mult drag, Gina

    RăspundețiȘtergere

Articole din Arta Poezie

Arta Poezie

Cele mai cititie posturi in ultima luna